Online Diary catatan buat tersayang

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 20 February 2012

Everything is NEW ! 




 















HEY , guys ..
Assalamualaikum wbt ..

Act  lama dah aku tinggalkan dunia blogging ni … selepas setahun menyepi diri  ALAHAMDULILLAH aku masih dipanjangkan umur untuk berkongsi serba sedikit tentang ceritera hidup aku dgn korang semua dalam blog ni lagi. Btw semua entry yang aku post sebelum nie dah pun aku padam ..tak perlu ditanya KENAPA? ..tetapi jawab mungkin ada kebaikannya bila kita membuat sesuatu keputusan.
Okelah ,first of all, this year umur aku dah pon menjejaki 20 tahun ! omg ! dah tua ke aku ?!! ..hee ,pejam celik,pejam celik,tuptap .. dah besar dah anak EN.SELAMAT ni . tp perngai tu dah betul2 besa ke ? haihh jgn nak kerek dgn usia yang ade puluh blkg tue !
Hee :)
haa.. meh sini intai cerita kat bwh  yang aku maksudkan dekat tajuk tu ..

ALHAMDULILLAH .. tahun 2012 membuat  hati keras ketong aku ni  membuat sesuatu yang selama ni orang yang sayangkan aku mahukan ,dan satu benda yang wajib aku perlu lakukan. Terima Kasih TUHAN, masih diberikan umur dan waktu untuk aku berubah  menjadi seorang gadis yang menutup rambutnya dengan helaian kain yang SUNNGUH INDAH  dan SUNGGUH CANTIK  bg aku .Alhamdulillahhh.. Berkat doa MAMA siang malam sudah pun di kabulkan ALLAH !.", ketika itu jelas terpancar di mata mama aku sinar kegembiraan . Pernah aku terdengar, berlipat kali gandalah pahala seorang anak yang menggembirakan hati ibu sendiri .Alhamdulillah. Aku dipilih Allah untuk menjadi salah seorang daripada golongan itu.
Tak aku lupa juga berkat doa seorang  jiwa aku AMARUDEEN B. AMIR  yang  selalu menginginkan aku untuk bertudung . TERIMA KASIH sayang ! , apa yang awak inginkan membuat saya  betul-betul berubah .memang sebelum ni aku penah berjanji dgn dia untuk bertudung bila hubungan kami mencapai setahun . haih .. sesat betul niat aku pada masa tu . sepatutnya bertudung kerana ALLAH ! Alhamdulillah,sekarang aku bertudung ikhlas kerana ALLAH  dan aurat aku yang perlu aku jaga . Dan JANJI yang pernah aku janjikan kerana hubungan itu ,aku jadikan sebagai semangat yang sentiasa mendorong aku  ke mana saja aku pergi,and Alhamdulillah kami kekal hingga ke hari ini. I LOVE YOU AMARUDEEN B. AMIR ! awk lelaki pertama yang saya kenal yang mendorong saya kearah kebaikan . I admit it ,its hard to find someone like you sayang .
Aku tekankan, bukan mudah untuk sesuatu perubahan. You fight to hold on and you fight to let go. And I found that change is not easy. I'm struggling to change everything I did before, the way I enjoyed my life, those clothes, those friends I hang out with and so many more. Sometimes Aku rasa jealous tengok my friends enjoying their life like I used to live before (I know I shouldn't feel that way) but it just came across my mind. And also rasa menyesal, "kenapa aku berubah kearah ini?'". But when those thoughts came, I motivate myself. I should thank God because he chose me, aku tak patut rasa menyesal, I should thank Him !!
Now aku rasa lagi dekat dengan Dia and also my family,my love and friends. Aku tahu iman aku masih tidak kuat. Aku sangat takut suatu hari nanti, aku kembali semula kepada lifestyle aku sebelum ini. Aku berharap agar Allah sentiasa  kuatkan hati aku hadapi dugaan macam tu. At the same time, aku sendiri kena cari  ape yang patut dilakukan and ubah hidup aku sikit demi sikit. InsyaAllah.. Aku juga perlukan sokongan keluarga dan rakan-rakan kenalan. Alhamdulillah so far, sokongan  dari mama ,ayah ,family , bie aku (amarudeen) n kawan-kawan byk membantu dlm masa sekrg ni and hope for forever .
Insyaallah !
P/S : JOM BERUBAH ! :)



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen